Älskade bröder


"Carro, hååll käften!" "Shortleg, når du upp till bordskanten eller ska vi hämta en kudde åt dig att sitta på?" "Ser du verkligen över ratten när du kör bil?" "Hallå alla, sänk promenixfarten lite, syster hinner inte med!"

Jag älskar verkligen mina bröder, över allt annat. Att de båda alltid marar och jävlas med mig, gaddar ihop sig emot mig, skojar om mina korta ben (som för övrigt inte speciellt korta, inte kortare än någon annans, så det så!) i var och varannan mening rör mig inte i ryggen. De vet nog båda två att jag är en storasyster som är sjukt svag för mina småbröder. Det har jag alltid varit och kommer så alltid att vara. Jag skulle utan tvekan gå genom eld för mina små raringar till bröder. Syskonkärlek kallas det visst o det är la fantastiskt.

Sååå i förmiddags när jag brottades med saffransdegen i mitt adventspyntade lilla kök kom jag att tänka på vad ena brorsan brukar säga till mig när jag är så fix-och-donig som jag varit idag. "Syrran, du blir en bra fru till någon en dag" O jag är fanimej beredd att hålla med honom.

Some day...

Höjdpunkt nummer sex

En barfotastund i gräset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0