Årets mest onyttiga frukost


Att äta smörgås till frukost, mellis, kvällsmål, ja överhuvudtaget är mig emot. Detta gäller även godis och sötsaker i veckorna då jag försöker ägna mig åt sådana otyg på helgerna. Idag, denna måndag den 27e september bestämde jag mig för en korsning av dessa två vilket resulterade i en frukost beståendes av Nutella, smörgås och kaffe såklart. Sockerkick AB och en frukost beståendes av absolut ingenting vettigt eller nyttigt känns som ett smart och klokt val av dagens första mål när man har en tid på blodgivarcentralen inbokad. Jag skäms, som jag skäms. Hemska, hemska jag.

Kan kanske tyckas att en sådan frukost då eller då inte är något att riva upp himmel och jord för men med tanke på den senaste tidens godis-tårt-kak-bakelse-frosserier får det faktiskt vara nog. På jobbet göder de mig dagligen. "Ta en kaka till kaffet lilla vän", "Vi har bakat idag, ska du inte ha en bakelse till eftermiddagsfikat?" "En kaka hit eller dit kan du gott unna dig, du är ung, du rör på dig" säger de och sticker en kakburk under näsan på mig varje arbetsdag. Jovisst är det så, men när en "kaka hit eller dit" blir x antal kakor vareviga dag börjar det bli dags att bromsa och lägga i backen. Jag tackar gud för att jag nu i några veckor varit utan både bil och cykel och därför varit tvungen att gå till och från jobbet. Tack vara det har jag klarat mig från alltför trånga byxor och x antal nya volanger runt midjan. Uttrycken "Det finns en mening med allt" och "Det finns inget ont som inte för något gott med sig" kanske jag hade behövt lyssna lite extra till när jag svor och tjurade över att både bil och cykel var obrukbara. Jag klarade mig mycket väl utan mina räserfräsar. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

Nu får det hursom vara slut på dessa onyttigheter. Skärpning med stort S står för dörren och jag ska tänka mig för från och med nu. Resterna i Nutellaburken får lillebror skrapa upp och övriga sötsaker jag har här hemma ska kastas. Det är fullkomligt livsfarligt att ha godsaker liggandes...

So long folks!



Kommentarer
Postat av: Gunnar

Haha sköning där! :)



Jag håller med dig om att det borde skärpas! Men, med kvällens matematiska uträkning om längd o vikt så behövs det ju inte! ;) Inte för alla iaf! :P



Sötsaker kan va bra att inte ha hemma! Eller så gör man som jag, skiter i o öppna sakerna! :P Jag har ett Ballerina Kladdkaka-paket står i skafferiet! Men, jag vill ju inte öppna det för min egna skull o framförallt inte bara för att äta! ;) Klarar mig utan kakor! Värre är det med oboyen! :P Den är livsfarlig!



Hihi! Men vet du, vi är fina som vi är! :)

Kram pårej!

2010-09-29 @ 23:18:10
URL: http://gunnsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0