Ämnet är vardagslyx






Raderna i kvällens inlägg kommer efter inspiration från en annan blogg jag nyligen läste. Ett inlägg om konsten att uppskatta vardagslyx. Då menar jag inte den dyra varianten av vardagslyx med champagne, shopping och tryffel utan den "enkla" lyxen som oftast ger så mkt mer. Lyxen som får oss le trots att regnet öser utanför fönstret (borde jag tänkt på imorse) lyxen som får oss att orka lite till när allt känns nattsvart, lyxen som gör vår vardag rik. Såsom ett varmt bad, favoriträtten på matbordet, ta-hand-om-dig-själv-kvällar, ett glas vin på en tisdag eller en heldag med en vän.

Det sker alltför sällan som man, iaf jag, stannar upp och ser på vad jag faktiskt har runt omkring mig. Istället är det så lätt att lyfta fram det jag inte har och det jag önskar. Jag har en underbar familj, genomgoa vänner som förstår mig, god hälsa, ett jobb att gå till, tak över huvudet och mat på bordet, en meningsfull fritid. Med detta skrivet menar jag inte att jag är missnöjd på något vis eller att jag funderar speciellt mycket över vad jag inte har. Jag tror bara att man behöver stanna upp lite oftare och se till allt gott som finns. Allt som gör vardagen meningsfull för jag har det så förbannat bra. Det enda jag egentligen kan sakna är någon att dela allt med men det kommer förhoppninsgvis det med, med tiden...

I skrivande stund håller min onda rygg på att ta kål på mig men jag kan fortfarande gå för egen maskin och jag är övertygad om att det onda är borta lika fort som det kom efter en behandling hos mammsen. Såå det får räcka med det lilla gnället...

Jag är också rik!

 


Kommentarer
Postat av: Lu

DU ÄR FANTASTISK!



(Mr right kommer när du minst anar det)

2010-10-19 @ 21:55:27
URL: http://halu.blogg.se/
Postat av: Hanna

så sant!!

2010-10-20 @ 15:59:00
URL: http://lialvthe.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Du är för underbar, min goa unge!

2010-10-22 @ 23:23:52
Postat av: Mamsen

Du är för underbar, min goa unge!

2010-10-22 @ 23:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0