tjugonde maj tvåtusentio





Solrosor är banne mig de vackraste/finaste blommorna som finns. Jag fullkomligt älskar solrosor. Det finns många härliga blommor men solrosor och, icke att förglömma, ett knippe tulpaner är de absolut finaste i blomvärlden.

Kunde jag så skulle jag ha ett knippe tulpaner eller solrosor på köksbordet vareviga dag...

Nu har det varit riktig sommarvärme ute i några dagar vilket vi tackar och bockar för. Tänk om solen kunde visa sig lite mer bara. Men, man ska inte kräva alltför mkt utan försöka vara nöjd med det lilla som tidigare nämnt. Även om solen håller sig borta trivs jag ganska bra ändå. Igår regnade det och det mullrade mysigt en bit härifrån. Bara de vackra blixtarna som saknades. Jag älskar inte bara solen som sommaren ger utan även den underbart fina åskan. Mer av den varan i sommar, tack!

I skrivande stund strömmar en så underbart vacker låt ur högtalarna. Vacker o Lugn med Hovet är en helt fantastisk låt. "Jag går genom regnet och det lugnar mina darrande händer. Jag går genom tystnaden men den skrämmer inte längre mig. Jag vill stanna här, hålla om dig en stund. Jag vill stanna här, du är vacker o lugn..."

Även detta inlägg printas med en kopp kaffe vid sidan av. Bäst jag återgår till den innan kaffet svalnar. Sen hurtar jag nog iväg på min blåa räserfräser Krut-Rut för lite hårdkörning i gymmet.

Höjdpunkt nummer fjorton

Att le inombords åt en gammal historia



Kommentarer
Postat av: Gunnar

Krut-Rut är en jäkel på att rulla! ;) Träna järnet!

Kramis

2010-05-20 @ 09:16:28
URL: http://gunnsa.blogg.se/
Postat av: Lusen

Jag skrattar gott åt en historia, "hold that pose, i´ll take a picture" ;) hihihi

2010-05-20 @ 11:30:09
URL: http://halu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0