Sköna maj välkommen!





2010-05-02 är datumet för dagen, vilket betyder att våren är här och sommaren närmar sig med stormsteg. Utanför fönstret skiner solen från en klarblå himmel och det grönskar på både träd och gräsmattor. Äntligen, äntligen kommer det där riktiga vårvädret.

Helgen som varit har spenderats i Uppsala i goda vänners lag. Det har varit riktigt skönt att komma hemifrån och få se något annat än det som dagligen möter en här hemma. När det sen görs med underbara vänner kan det inte bli annat än toppen. Maj och Valborg har firats in med picknick båståendes av champagne och jordgubbar och lite annat smått och gott. Efter en mysig eftermiddag avslutades Valborgsmässoafton med en utång på Uppsala by. Shake it!

Imorse vaknade jag ruskigt tidigt som vanligt men vände på mig och lyckades somna om. När jag sen återigen vaknade till liv och fick se att solen strålade för fullt utanför fönstret fullkomligt kastade jag mig ur sängen för att påbörja dagen. Idag är det återigen fotboll som gäller, laget har ett derbymöte på eftermiddagen som jag självklart ska närvara vid. Kan man inte spela själv får man hejja för allt man är värd vid sidan av istället. Jag längtar så till den dagen då jag själv kan vara med lite granna.

Nu ska jag återgå till min kaffekopp och fortsätta leta sköna sommarlåtar, heta tips är välkomna!

Höjdpunkt nummer nio

Att ligga i sängen o höra regnet utanför



Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är en skön höjdpunkt. Dock är man ju nu väldigt glad att solen och värmen vart framme. ;)

Underbar dag!



Sköningar. Känns bra att ha er där på sidan hejjandes! Men kommer va ännu roligare den dagen man får se er på planen!! =)



Ha de bra nu bruden!

hörs och ses, Kramar <3

2010-05-02 @ 23:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0