Mammsens dag


Tiden fullkomligt susar förbi, det är knappt jag hänger med. Maj månad har svept förbi utan att man knappt hunnit stanna upp och reflektera över att det faktiskt är vår och att sommaren är på ingång. De varma dagarna med solsken från en klarblå himmel har hållt sig på avstånd och de få dagar det varit toppenväder har jag lyckats pricka in jobb. Jag och vädergudarna kompar inte riktigt för tillfället och har så aldrig tidigare gjort heller för den delen. Ledighet=sämre väder, why?

På självaste Mors Dag strålar solen och det ser riktigt skönt ut utanför fönstret idag. Denna söndag går jag in extra för att jobba. I och med att jag jobbar idag kommer jag kunna spendera hela fyra dagar i Göteborg i mitten på juni då jag och familjen drar iväg för att göra Liseberg osäkert. Ser verkligen fram emot att återigen besöka Götet. Liseberg har jag inte varit på sedan jag var riktigt liten så det är på tiden. Att sen få åka med syskonen, deras respektive och mamma gör att det hela inte kan bli annat än toppen. Om jag och vädergudarna för en gångs skull kan kompa så vore det önskvärt att solen strålar och värmen visar sig just dessa dagar.

Är i valet och kvalet om jag ska välja den gröna räserfräsern idag eller om den blåa ska rastas, till jobbet. Borde egentligen välja det sistnämnda så jag åtminstone får lite träning denna helg. Aja, hoppas hursom hinna med en vända i spåret i eftermiddag så antar att det kvittar egentligen.

Kaffet kallnar så jag återgår till koppen på bordet

Ha en finfin dag ni som är lediga, ni andra som jobbar också såklart!

Höjdpunkt nummer sexton

Ett bubbelbad

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0