Tadaaa!


Idag har jag överträffat mig själv och det rejält. För idag har jag nämligen varit i kontakt med min kreativa sida. Den där pyssla-fix-o-dona-få-saker-gjort-sidan. Åhjo, den finns där, lite smått undangömd mest hela tiden men just idag behagade den smyga sig på. Tack o lov för det för det börjar bli dags för förändring i min lilla lya.

För ett par dagar sedan, samma dag som lönen så välbehövligt trillade in på kontot, traskade jag ner på Kholmstad med mammsen för lite fönstershopping. Jag skrev visst fönstershopping där och nog var det tanken med stadsbesöket men denna gång kunde jag inte motstå det som butikernas fönster så ihärdigt ropade efter mig: "köp mig, mig vill du ha, titta vad snygg jag är!" O visst var det så, de där mörklila, helt fabulöst snygga gardinerna som hängde i skyltfönstren. De passade ju alldeles ypperligt i mitt vardagsrum, de bara skulla jag ha. Kosta vad f*n det kosta ville. Så sagt o gjort, jag traskade från la stada ett par ursnygga gardiner rikare och x antal hundralappar fattigare på kontot. Nöjd? Jajjamännsan!

Nu till det kreativa med hela saken. Gardinerna var ju sååklaaart flera decimeter för långa vilket inte kan vikas in och gömmas undan lite snyggt, som jag annars brukar vara duktig på att göra *ler* Nepp, det blev till att ta fram saxen och sy upp, på symaskin såklart. Klart, fixat, done utan fadäser och misslyckanden. Jag klara't! Nu återstår bara att se hur det hela ser ut när det väl hängs upp. Jag undrar jag...

Go' kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0