Hur ska det gå?



Idag är jag frustrationernas mästare. Det kryper, sparkar och bränner i hela min träningstokiga kropp. Det kliar ut i varenda fingerspets, tåspets ja till och med längst ut i hårtopparna svider det. Min kropp vill träna, ösa gärnet och slita tills svetten sprutar och benen viker sig av trötthet. Toklöpa spåret tills pulsen når max och mjölksyran sprider sig i benen.

Jag vill, jag vill, jag vill. Men jag kan inte, kan inte, kan inte. Orden "kan inte", "får inte" och "bör inte" förföljer mig likt envisa hjärnspöken som aldrig någonsin lämnar min lilla tankeverksamhet. De hytter med ett stort varningens finger, det största man kan finna. "Du är inte frisk än, du vet att det tar tid och måste få ta tid. Skynda långsamt!" Men tid är det enda jag inte har, åtminstone inte om tålamodet får tala. Det sviktar och jag skulle mer än gärna införskaffa lite extra någonstans ifrån. Hur gör man när tålamodet sviktar förutom att ta det lugnt som jag så många gånger fått höra och andas o räkna till tio om och om och om och om igen!? Länken mellan lår och vad jävlas så förbaskat med mig och ni som känner mig har nog redan räknat ut att knät är anledningen till all frustration. Förbannade, förbannade knä.

Efter regn kommer solsken, efter mörker kommer ljus, efter knäskada o träningssvagt år kommer friskt knä och fotbollslir? Håll tummarna, för allt i världen. För jag orkar inte hålla mina egna mycket längre till...

Free fallin'

Mer träning åt folket.. och mig - hopefully


Kommentarer
Postat av: ....

Jag håller alla mina tummar och förstår din frustration mycket väl! Kämpa på, vår tid kommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kram Från en knäskadad till en annan!!

2010-03-24 @ 20:41:40
Postat av: Hanna T

Vist kan man bli frustrerad.

Men träning ger färdighet!

Det kommer gå bra för dig!

Ge inte upp och låt de ta den tid de tar..

Så ska du se att de kommer bli kanon!!

Håller alla tummar och tår. ;)

I believe in you!

Ta hand om dig bruden.

kramar om <3<3<3

2010-03-24 @ 22:37:19
Postat av: Frida

Carro min vän!

Förstår din frustration!

Även om fotboll och full träning känns långt borta i nu läget så kommer det gå fort! Jag lovar dig det! Snart får du vara med och springa på plan du också!

Du vet att jag tror på dig!

2010-03-25 @ 23:34:32
URL: http://gunnsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack raringar!

2010-03-27 @ 11:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0