Oh Underbara Lediga Dag




Så var det återigen helg. Lördag morgon, strålande sol från en klarblå himmel, små lätta, ljumma vindar. Kaffe med mjölk, morgontidning och Ring så spelar vi, såklart! Vet att många rynkar på näsan när jag säger att jag, i den mån jag kan och så länge inte jobbet kallar, lyssnar på Riiing och Lisa på lördagmorgnarna. Det har blivit en vana, en självklarhet, ett måste. Pensionärsvarning säger en del (!) Men det struntar jag blankt i för det saknar grund. Programmet är mysigt och rogivande och får en massa gamla tankar, känslor o minnen att väckas till liv från dess man var liten. Lyssna på Riing gjorde mamma o pappa varje lördag när vi var små, när vi alla bodde i huset och det det gör jag idag. 

Vaknade i ottan imorse av fåglarnas iviriga kvittrande utanför fönstret. Det finns i mitt tycke inte så många andra bättre sätt att vakna på än av småfåglars morgonsång. En rogivande, lugn start på dagen.

Spenderade hela gårdagen vid stranden i Jogersö. Stekte på min nyinköpta madrass (och den nya uppblåsbara kudden såklart), plaskade i havet x antal gånger och fick gratis piggelinglass av.. hm.. av.. var det Centerpartiet tro som bjussade på läskande glass?! Aja, ett grönt parti stegade iaf omkring på stranden och erbjöd det varma folket en kall glass att svalka sig med. Det tackar vi för!

Efter många soltimmar på beachen och en aningens mörkare hudton tog jag o mammsen en glasspaus på McDonalds. När det kommer till glass på McD är det bara en glass som gäller, McFlurry smarties med chokladsås i massor. Den där chokladsåsen i massor är ett måste. 

Fortsatte kvällen framför tv:n och den gamla klassikern ET. Idag tycker jag att den är helt underbar och mysig. Om någon frågat mig för en sisådär 15 år sedan hade jag nog svarat annorlunda. Det lilla livet som gång efter annan säger "ET phone home" och "I'll be rigth here" skrämde mig på den tiden. Tittade en hel del mellan fingrarna och bakom kuddarna då. Efter en stund framför tv:n styrde jag min gröna pärla/padda/racer till Forssjö där brudarna grillat och myst. Blev ett par timmars tjatter och skratt. Roliga töser det där! Vad vore livet utan skratt och tokigheter? Fruktansvärt tråkigt och det vill vi INTE ha.

Även om sommaren 2010 hittills har varit en av de varmaste somrarna på många år kan jag inte låta bli att drömma mig utomlands. Det vore skönt att lämna allt här hemma ett tag, lägga saker och ting åt sidan och bara njuta, äta gott, strunta i städ och diverse andra hemma-göromål. Göra sånt som faller en in, sola och bada hela dagarna. Äta gott sent om kvällarna och ha det bra helt enkelt.


Höjdpunkt nummer tjugosex

Att sjunga riktigt högt när du är helt ensam, utan att skämmas


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Och den där bilden gjorde ju inte att man vill ännu mer utomlands lr så!? Inte ett dugg! ;)

2010-07-17 @ 12:59:20
URL: http://gunnsa.blogg.se/
Postat av: Hanna T

Det va riktigt roligt att du kom ut till oss..

Det va uppskattat.. =)



När hösten börjar närma sig, det börjar bli lite så där grått och kallt. Då skulle de va skönt att åka utomlands.. Men nu får vi istället njuta av den underbara sommar värmen vi fått här hemma.. Helt underbar skönt =)



Härlig bild där..

Ha de bra bruden.. kramar om <3

2010-07-18 @ 16:51:49
URL: http://lialvthe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0