Med musik på hjärnan


Ibland hör man en låt som man inte riktigt kan släppa. En låt som berör i text o mening eller en låt med skönt "gung" som får en att ryckas med. Just nu cirkulerar många bra låtar som jag inte riktigt kan släppa, det finns många favoriter. En nyfunnen artist som jag verkligen har fastnat för är Ray LaMontagne. Hans sköna, lugna gitarrmusik får en att stanna upp och känna efter, tänka efter och fundera. Den rogivande musiken får en att stanna upp och andas, lägga stress och annat åt sidan för ett tag. Att sen rösten är underbart whiskeyhes gör det hela bara ännu bättre och mer lyssnavärt (om man nu kan uttrycka sig så?). Trouble, Hold you in my arms, Shelter tillhör de absoluta favoriterna just nu.

"Rising girl" med Lovestoned är inte heller helt fel att slänga på så här i sommartider. På tal om sommartider undrar jag vilken låt som egentligen blev/är sommarens härliga sommarplåga? Trodde Sean Banans - Skaka roumpa skulle ta det priset men vete katten...

Är ledig idag och det känns fantastiskt skönt, speciellt med tanke på stundande väderlek. Idag ska det pressas i solen, hoppas på detsamma imorrn. Man vet aldrig när solen kommer åter (!)

Sista slurken kaffe ska strax hävas i sen bär det av till gymmet för några timmars svettande med Lu.


Just gonna stand there and watch me burn
Well that's alright because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
Well that's alright because I love the way you lie
I love the way you lie


Höjdpunkt nummer tjugofem

Att skratta av dig själv

 


Kommentarer
Postat av: Lu

jag svettades så det finns nästan inget kvar av mig.. mooohhaahhahahaha.... :)

Tack för tips på lite ny músik, de blir spännande att höra!

Ha en toppen ledig dag, det är du värd!

Pus o kram

2010-07-16 @ 10:59:06
URL: http://halu.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Den sista låten bara avgudar jag! :) Bra kombination i den! :)

Hoppas du har haft den bra dag! :)

Kramis

2010-07-16 @ 17:25:36
URL: http://gunnsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0