Glaassiiigt


God morgon gott folk! (Inte för att ni som läser vad jag printar här är så värst många som det precis lät)

Vaknade med tuppen imorse men bestämde mig för att ligga kvar i sängen o snooza som det så vackert heter på mobiltelefonens alarm. Snoozade en sisådär hundrafemtioelva gånger innan jag till slut rullade ur sängen vilket är väldigt olikt mig. Varför? För att jag är leediig idag, underbara ljuva ledighetskänsla. Två hela dagar har jag ledigt denna gång, så skönt och så välbehövligt. Just precis nu, just precis idag. Idag när solen skiner från en klarblå himmel. Att vädergudarna tycks ha bestämt över 30 gradig värme och strålande sol i helgen när jag återigen ska jobba bekommer mig inte, ialla fall inte idag eller just nu i skrivande stund. Fråga mig imorrn bitti och jag säkerligen har en helt annan åsikt.

Eftersom molnen hade hopat sig igår morse när jag vaknade bestämdes en trip till IKEA i Linköping. En resa som vanligtvis går ganska snabbt och smidigt blev denna gång ett test för förarens tålamod. En bit utanför Norrköping på motorvägen möttes vi av miiilslåånga trafikköer, pga asfaltsarbete vilket fick mig att fundera... Varje sommar asfalteras det hej vilt i vårat avlånga land. Mitt i sommarn dessutom, när det är mycket folk på vägarna i och med semestertider. Varför inte starta dessa anläggningsarbeten tidigare på året, på våren innan semesterruschen drar igång på riktigt? Bara en liten tanke som säkert har ett bra och klokt svar om man frågar rätt person.

Efter diverse inköp (på IKEA hittar man alltid något) styrdes bilen mot Valla IP San Silo. Hade bestämt mig för att våga vara med på liite fler övningar än senast. Måste erkänna att jag var bra nervös, nervös över om knät skulle hålla eller inte. Men det hela kändes bra även om konditionen var urkass (vilket jag iof redan visste) och fötterna for lite hit och dit. På't igen efter sommaruppehållet bah'!

Höjdpunkt nummer tjugoett

Att få nya vänner, eller att vara tillsammans med de gamla

 


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Det är så kul att du är med o lirar igen! :) Du har varit såå saknad! :)



Att det sedan knappt syns att du har varit borta så länge gör att det blir ännu roligare! :) En fröjd o se dig spela igen! :)

2010-07-02 @ 16:22:43
URL: http://gunnsa.blogg.se/
Postat av: Hanna T

Jag kan bara hålla med gunnar.

Såå sjukt roligt att se dig spela igen. och va då dålig kondition? Shit va bra du måste haft innan då.. du sprang ju som bara den. Du såg knappt trött ut.. Du va över allt, och din gjädje smittar verkligen av sig.. Underbart.. Nu är ho på G =)



Gillar din höjdpunkt ;)



Ha de bra vännen. Kram <3



2010-07-03 @ 01:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0