Today is not a good day


Driftig eller inte?

Onsdag hela dagen och jag har vaknat på helt fel sida, den omotiverade sidan. Sidan som inte har lust till någonting annat än att ligga gömd under täcket hela dagen lång och kika på film eller pilla sig i naveln. Varför har man sådana dagar för? Just idag hade jag väl gott kunnat vara driftig och få allt tråkigt gjort som jag annars inte har tid med. Städa, tvätta, damma, reda ut stöket, rensa skåpen, slänga skräp. Allt det där som det är så skönt att få bukt med. Men icke sa nicke, för just idag vill jag ingenting. Det enda jag i skrivande stund känner för är en långpromenad för att rensa tankarna lite men det vågar jag mig inte på för det får jag lida för i efterhand. Jag fullkomligt avskyr dagar när man inte kan ta sig för något för det bara känns åt fanders. Jag är inte arg, ledsen eller deppig. Jag har bara en hemsk, omotiverad dag!

Om jag börjar med att bädda sängen kanske resten reder sig? Om inte slänger jag på filmen som jag missade att avbeställa förra månaden. Känns som bra tajming nu när pengarna fullkomligt flödar. En film för ett par hundra, som dessutom inte verkar vara speciellt bra. Bitter? Jag? Inte alls.. bara lite smått irriterad.

Nog med negativiteter, nu ska jag frulla lite sen får jag se hur dagen artar sig.
Inga krav idag! 

Höjdpunkt nummer åtta

Att få ett e-mail


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0