Tidig söndagsmorgon


Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små



Solen skiner från en, i skrivande stund, klarblå himmel. Termometern visar på fem plusgrader och det ser riktigt skönt ut utanför fönstret, bortsett från vindarna som tar i träden då och då. Det känns som om våren är på ingång på riktigt (hoppas det är så denna gång) för tittar man riktigt noga på björkarna ser det ut som om de små gröna bladen är på väg fram. Gröna blad och  värme = pollen - då har vi vår gott folk! Hursom är sol från en klarblå himmel en underbar start på dagen.

Det smattrar hemtrevligt från kaffebryggaren på köksbänken och kaffedoften sprider sig i hela lägenheten. Inget är som det efterlängtade morgonkaffet. Ett par koppar morgonkaffe i lugn är underbart, speciellt en söndagmorgon. Söndagmorgnar medför ett speciellt vilolugn på något vis. Ingen stress, inga måsten, bara vara och njuta.  

Idag är jag uppe med tuppen. Vaknade strax efter att klockan slagit 06.00 men valde att ligga kvar i sängen o "gona" mig lite. Tvingade mina grön-grå-blå att vara stängda några aningens minuter till. Det är ju trots allt ledig söndag för min del och det måste tas till vara på.

Jag fortsätter smutta på mitt goda morgonkaffe och kryper ner under täcket i sängen igen för att läsa lite. Idag står förhoppningsvis auktion på schemat. Det var år och dagar sedan jag var iväg och kikade på folk som ropade och budade hej vilt. Kommer ihåg att vi brukade åka på auktion när jag var liten, en alltid lika uppskattad utflykt. Så nu är det på tiden att vi far iväg igen.

Framåt lunch är det återigen dags för match för mitt fotbollsgalna lag. Genrep inför nästkommande helgs seriepremiär. Hoppas att tjejerna är laddade till tänderna, för det är jag - alltid!

Höjdpunkt nummer två

Ingen kö i affären


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0