Såhär på kvällskvisten


Efter att ha stekt i kärringgrillen i en sisådär tretton minuter (jag stod inte ut de fjorton jag betalade för) har jag slagit ner ändalykten på min fina kökssoffa. Tretton och en halv brännheta minuter, ett par rödbrända skinkor och en något brunare hudton senare känner jag mig lite fräschare. Om det sen är fallet, vad gäller det sistnämnda, eller om spegeln ljuger mig rakt upp i face:t är en annan femma. 

Känslan av en aningens fräschare kroppsfärg finns där men jag måste erkänna att jag samtidigt känner mig lite smått smutsig. Mina små hjärnceller kan nämligen inte låta bli att fundera på hur många halvnakna människor jag just delat solarium med. Delad svett, delad luft och delade bakterier, hualigen. Nejnej, undan med sådana tankar och vidare till koppen med te jag har ståendes brevid min kära dator. Jo jag skrev visst "min kära dator". Morbror har varit i farten och fixat och trixat lite så nu funkar min kära fyrkantiga låda med tangenter. En längre tid förhoppningsvis...

Självklart är det tepåsen med smak av citron och ingefära som guppar i det ångvarma vattnet i min fina tekopp, som jag för övrigt fått av moster. Citron med ingefära och svart vinbär tillhör tefavoriterna. Jag har tänt ljus i hela lägenheten, mysfaktor så det heter duga och det enda ljudet som hörs är surret från datorn och tickandet från köksklockan. Inom några få sekunder är det slut på tickandet o surrandet för jag står inte ut speciellt länge utan musik. Melissa Horn får stå för underhållningen ikväll. Tänkvärda och rogivande låtar, helt klart ett hett tips.

Nu drar jag mig tillbaka. Soffan ropar högt, högt på mig och filten på soffryggen ser sådär härlig och mysigt inbjudande ut. Jobb och besiktning av bilen står på schemat för morgondagen. I skrivande stund önskar jag att jag hade två lediga dagar denna helg. Enbart ledig söndag känns som en ledig dag för lite. Min kropp behöver lugna morgnar utan måsten...

Kan man köpa ett knippe tålamod någonstans tro? Jag är i desperat behov av ett med två eller tre i reserv...


Kommentarer
Postat av: Lu

Haha! Då jag är känd för mitt oerhörda tålamod kan du få lite av moi ;) hahahaha!!! Natti natti

2010-04-08 @ 22:39:37
URL: http://halu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0