Jobb, halvårstest, fotbollssug o ledighet



Solbränd, vältränad, motiverad som ingen annan
och med benet i paket - nyopererad alltså





Sådär sa hon och klappade händerna.
Nu har jag gjort mina oxveckor och njuter av en ledig helg, en hel ledig helg. En ledig lördag och söndag, vilket känns som evigheter sen. Min kropp har fullkomligt skrikit efter lediga dagar, huvudet har känts tungt och det har varit jobbigt att ta sig ur sängen trots det fina vädret som alltid annars underlättar. När jag vaknade igår morse och fick se snö (!) utanför fönstret var jag färdig att återigen krypa ner under täcket och sova bort dagen.

I takt med att allt fler vårtecken visar upp sig spritter det allt mer i mina fotbollsben. Tjejerna har gjort sin första grästräning och jag är otäckt avundsjuk. Den första grästräningen är speciell och helig, den gick jag miste om i år pga. mitt förbaskade knä. Kan inte låta bli att undra: Varför just jag? Varför just en knäskada? Varför? Tiden har visserligen gått ganska fort (det bär mig emot att erkänna men så är det). Det är snart 7 månader sedan och jag fungerar hyffsat. Har genomfört halvårstest med min sjukgymnast och allt ser riktigt bra ut. Jag springer och förflyttar mig fram-, bak- och sidleds obehindrat och styrkan har blivit bra mycket bättre än innan op. Nu är det bara att fortsätta kämpa med alla styrkeövningar och försöka bli kvitt dessa hjärnspöken. Det sistnämnda tycks vara det svåraste.

Det värsta är att om jag fortsätter i den här takten kommer jag behöva köpa nya brallor, lårmusklerna får inte plats(!) haha. Kan bli en dyr historia det här, men vad gör man inte för lite fotbollslir. 

För ett tag sedan hittade jag ett skriveri om femtio av livets naturliga höjdpunkter som jag självklart vill dela med mig av. Tänkte mig en höjdpunktsstart idag, so here you go! 

Höjdpunkt nummer ett

Att skratta så mycket att man får ont i magen




Kommentarer
Postat av: Hanna T

Vilken härlig höjdpunkt =)



Den där frågan har jag ställt mig många ggr när de händer saker "varför just jag"

Man kan inte rå för allt som händer..

Finns nog inte så många förklaringar på

"varför just jag heller"



Bara att kämpa på och ha tålamod så når du snart ditt mål.. ser fram emot när vi ses på fotbollsplanen, då jag får sno bollen ifrån dig ;)



Hoppas du får en grymt bra helg nu vännen!

kramar om <3<3<3

2010-04-17 @ 10:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0