Jag har då inte tur med vädret


En fika med Lu har stått på dagens att-göra-lista. Inga onyttiga varianter
som dessa på bilden nedan intogs dock. Nya tider och nya vanor är det som
gäller. Sötsakerna får vänta till helgen.





Snö? I april? Är det vad man brukar kalla för typiskt aprilväder? Sol, sommarvärme och lätta kläder ena dagen och snö, kyla och vinterjacka nästa? Kan inte annat än skratta åt allt detta elände. Man ska tydligen inte hoppas och tro för mycket för då blir man bara besviken. Är det någon oskriven lag eller regel som säger att solen ska gå i moln och himlen öppna sig för diverse varianter av nederbörd när jag är ledig? Trodde någonstans att jag skulle ha flytet för en gångs skull och få några dagars solande på balkongen under min ledighet. Men nej, han där uppe ovan molnen ville tydligen annat. Men kommer inte solen till mig så tar jag mig till solen istället. Jag besökte kärringgrillen för någon timma sedan.

Har varit och gjort stan osäker med Lu på förmiddagen. Vi kikade in på möbelmagasinet en sväng och jag hittade ett sidobord som jag så länge gått o funderat på att skaffa. Tror det skulle göra sig alla tiders bredvid min kökssoffa. Lite ny färg och nya knoppar bara så blir det nog jättefint. Billigt var det också så jag tror jag slår till i eftermiddag.

Innan press i kärringgrillen passade vi på att unna oss en fika och lite tjatter på Sultans. Inga onyttigheter dock, som nämnt i ovan text. Godsaker är svåra att motstå mest hela tiden men det är skärpning som gäller nu om vi inte ska behöva bada i vassen i sommar. Beach 2010 känns lite väl nära faktiskt måste erkännas. Så otränad som jag är i år har jag nog aldrig varit. Men, det är bara att gilla läget antar jag...

Höjdpunkt nummer fyra

Ett varmt bad



Kommentarer
Postat av: Lillebror ba ba baa!

hihi puss pårej!<3

2010-04-21 @ 15:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0