Nalle Puh och hans vänner

Vaknade skapligt imorse trots att det blev aningens sent igår. Umgicks med flickorna och mellan tjatter och skratt provade vi på det man numera i princip måste ha i sitt hem; Guitarhero. Det gjordes med glans bör tilläggas! Guitarhero är en lite klurig historia men skam den som ger sig. Resultatet av gårdagens spel; aningens träningsvärk i underarmarna...

Har som vanligt slängt ihop lite morgonkaffe, tänt lite ljus då trälväder råder och sitter nu och kikar på Disneydags' Nalle Puh. Oo vad jag tycker om Nalle Puh och hans vänner, det har jag alltid gjort. Det var en av favoriterna av barnprogram som liten, det kunde ses om och om igen. Tycker speciellt om lilla hariga Nasse och hans "kää, kää, kääääraaa nåån". Han är en skiträdd liten fegis men gör ingenting för att dölja det. 

Utanför fönstret är det trälväder, vårvärmen varade inte speciellt länge, och det tycks ha regnat. Nu är det grått, grått, grått, bortsett från de gula påskliljorna jag har på balkongen som tillsammans med de få ljus jag har tända faktiskt lyser upp aningens i mörkret. Även om jag, liksom många andra, önskar vår vår och åter vår så kan jag inte låta bli att tycka att det är mysigt med lite mörker och busväder. Då kan man krypa ner under en filt och se en bra film eller milslånga repriser med gott samvete, tända ljus i mängder och bara mysa.


Är lite nervig inför dagens matchning, har lovat snöra på mig skorna för ett kortare inhopp och då menas verkligen ett kortare inhopp. Tejp var ordet!

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0