Morsning!


Lördag = ledighet.

Vaknade 07:10 imorse o efter en snabb titt på klockan fick jag för mig att jag försovit mig. Förstå min lycka när jag insåg att jag denna dag inte måste ila iväg till tåg/tunnelbana/buss utan kunde ligga kvar o "morgongona" mig en stund. Just lördagarna känns det som om hela stan andas ledighet och jag insuper nu varenda ynka liten luftgnutta jag kan och förmår. Jag börjar min lördag nedbäddad i sängen med kaffekoppen på armlängds avstånd och datorn i knät - mys, soft, dejligt.

Finns en del "borde göra" och måsten idag men vid närmare eftertanke tror jag att jag struntar i det och skjuter det på framtiden! Det finns ju vettigare saker att göra än att... städa. Inte sant?

Framåt kvällen blir det lite grilla med töserna på landet. Det ser jag verkligen ser fram emot, vi har alltid så mysigt när vi ses. Innan dess kanske det blir en tur till IKEA och Linköping, om plånboken tillåter. Det visar sig...

Nu åter till kaffet o mys

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0