Känns som...

om det är dags för en uppdatering. Denna gång blir det en kort sådan, har ingen ro, lust, eller ork till att printa ner några längre varianter.

Sitter i skrivande stund och käkar en egenhändigt gjord wook på kyckling. Denna gång blev det inte särskilt gott, fick till någon mysko smak men det får duga till lilla mig. Bara äta och se glad ut, tänka på de fattiga barnen som inte har mat alls som päronen sa när man var liten.

Annars flyter allt på; jobba, äta, sova, jobba, äta, sova och en o annan fotbollsträning/match, för i ärlighetens namn hinner jag inte med så mycket mer. Den lilla lediga tid jag har går åt till återhämtning och vila. Jobbet är tufft, definitivt ingen dans på rosor som många tycks tro och vart jag än tittar tycker jag mig se barn, barn, barn överallt. I dagsläget får blotta åsynen av barn mig att tänka på de sjuka stackarna jag tar hand om om dagarna. Det liksom vänder sig i magen. Får mig att tänka på vad de genomlider, vilka tappra själar de faktiskt är!

Men jag vet att jag gör nytta, finns som stöd och jag gör så gott jag kan.

Kilar snart iväg på ett fotbollsderby på Backavallen: Värmbol-Flen,

Off I go!

/Miss C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0