Shiny Happy People


 Vaknade tidigt imorse av solens gulddränka strålar som letade sig fram mellan persiennerna. Finns det något bättre sätt att börja dagen på?

Dagarna med sol verkar infinna sig allt oftare vilket är ett tydligt bevis på att våren faktiskt är här och att sommaren väntar runt hörnet. Kan inte i ord beskriva hur mycket jag saknar och ser fram emot den svenska sommaren. Vänner, sol, bad, grillning, en och annan öl, aktiviteter och förhoppningsvis ett litet äventyr med flickorna = tradition numera. Har iaf bestämt mig för att inte måla upp alltför många måsten och förväntningar inför denna sommar, då blir det bara pannkaka av allt ihop och sommaren bara sveper förbi utan att man hunnit njuta av den speciellt. Nepp sommaren 2009 ska levas i nuet, en dag i taget. Hursom, idag skiner jag iaf ikapp med solen.

Var ner till Duvehallen igår och kikade på KVK:s andra finalmatch mot Ängelholm. Slutresultatet skrevs 0-3, tre raka set vunna av Ängelholm. Vad jag förstått, utifrån publikens argt förvridna ansikten och buanden och kurrens reportage imorse, borde inte sista set:et ha avslutats som det faktiskt gjorde. En varning som resulterade i extrapoäng till ett Ängelholm vid ställningen 25-26. Pang, smack, boom. Vinst till gästerna. Domarmiss sägs det! Men vad vet en ickespecielltinbitenvolleybollstittande människa som jag? Inte mycket....

Sitter i skrivande stund med en kaffekopp i knät, mjoo vet att det låter lite riskabelt men jag haaar balans. Jag har precis bestämt att det på dagens schema blir en tur till fågelsjön. Kanske lite kaffe i en termos, smörgåsar, solskyddsfaktor såklart! eftersom glassande i solen är ett måste och en bok. Än mer kaffe, lite frulle och sen Off I Go på min blåa fara till hoj!

Må solen skina över er alla, hihi...
/Miss C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0